Jsou rána a jsou rána...


Občas se tak stává, že se jednou ráno probudíte a koukáte, že nic nevidíte.

Jenže si všimnete, že tohle vypadá dobře, tamto by se hezky fotilo a utíkáte se obléci, sbalit foťák a vyrazit. Když žijete v panelákové části města, musíte se ovšem dostat někam, kde se bude dát hezky fotit. A tak se někdy stane, že než dorazíte na vhodné místo, mlha vám uteče...
Ale i přesto to nesmíte vzdát, protože jsou místa, kde lze vidět hezké věci. No a tak i já jsem pokračovala ve své ranní procházce nad probouzejícím se městem a fotila a fotila a fotila...
A pochopila, proč je babí léto spojováno s pavouky. Na louce visela jedna pavučinka vedle druhé a všechny vypadaly na první pohled stejně a na druhý každá jinak.
Dokonce se mi podařilo nachytat i jednoho tučného pracanta. Nebo že by se jen tak vyhříval na ranním sluníčku?
Pavoučím snahám nezůstává ušetřeno nic. Když se rozhodnou, postaví pavučinu všude. Jemnou jako hedvábí, krásnější než nejjemnější paličkovaná krajka.
Z kvítků zůstávají v tomhle čase jen ty nejodolnější. Barvy na louce jsou převážně odstíny zelené, sem tam žlutá, trošku modré, ale tahle je jiná.
A jak jsem šla, cesta přede mnou pokračovala do zatím nezbádaných končin. Nejhorší však byly ty zvuky. Nejprve jsem je nedokázala identifikovat a trochu se bála jít dál. No jasně, byly to krávy, ale říkejte to holce z města, která vesnické zvuky již dávno zapomněla :-)
Takže cesta dospěla ke svému konci, hurá zpět do ospalého města.
Ta mlha tam evidentně někde je, ale kdo ji má stále hledat a dohánět? Vzít auto a jet tím směrem? Brrrr, radši ne. Boty, ponožky i kalhoty již byly mokré a jak jsem sestupovala níž a níž, byla mi větší a větší zima. Takže jsem teď ráda doma s teplým čajem a studenou slunnou nedělí za oknem.

Komentáře

  1. Mám ráda zamlhovaná rána, když se sluníčko pomalu klube z pelíšku a den tiše začíná. Jsem vesničanka jako poleno, tak mám k těmhle okamžikům trochu blíž než ty. Stačí vylézt z peřiny a vyjít před dům, do zahrady a nebo kousek za plot.
    Fotky se mi moc líbí. Pavučinky jsou parádní.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář.

Oblíbené příspěvky