Losos v sójové omáčce

Nebudu to brát úplně popořadě, protože si u některých jídel prostě nepamatuji, kdy jsem je vařila.
Losos je ryba a já ryby nejím. Smrdí mi. Úplně, ale úplně všechny, včetně těch mořských. Já vím, že je to psychické a že je je to hloupost, ale nemohu si pomoct. Musím však podotknout, že tento losos téměř nebyl cítit a chutnal dobře. Tedy alespoň těch několik málo soust, která jsem snědla.
Tento recept je celkem jednoduchý. Samotná příprava trvá velmi krátce. Nejdelší je marinování lososa a příprava brambor. Patří mezi středomořskou kuchyni. Pokud chcete vařit, doporučuji začít minimálně 2 hodiny před dobou jídla.


Co budeme potřebovat pro 4 osoby:
600-800 g lososa
Na marinádu:
citronová šťáva (z 1 citrónu nebo přiměřené množství z citrónky), sůl, česnek (může být sušený nebo 2 stroužky čerstvého), 80 ml sójové omáčky, 70 g cukru (v originálním receptu byl tmavý třtinový, ale prostě jsem vzala normální krystal, ovšem, není tak zdravý), 80 ml olivového oleje
Na smetanové brambory:
12 malých brambor (nejlépe červených, ale já použila normální přílohové), sůl, 3 lžíce husté zakysané smetany, 1 lžička mletého koriandru (bohužel jsem nesehnala), šťáva z půlky citronu (nebo z citrónky), 2 lžíce nasekané hladkolisté petrželky (nepoužila jsem), pepř. Já navíc ještě přidala 1 cibuli a 100 g slaniny, abych mohla jen přílohu bez lososa. Musím říct, že to brambory "oživilo" a byly výborné.


Losos:
Lososa pokapat citronem, osolit, opepřit a posypat (potřít) česnekem. V misce (já použila umělohmotnou s víčkem) smíchejte sojovou omáčku, cukr, 80 ml vody a olej. Do této směsi vložte lososa, přikryjte a dejte minimálně na dvě hodiny do ledničky.
Po dvou hodinách vyndejte lososa a ogrilujte na pánvi. Já nemám grilovací pánev, tak jsem jej s trochou marinády osmažila na normální pánvi.


Brambory:
Brambory pokrájené na kostičky dejte do hrnce, zalijte vodou, osolte, přiveďte k varu a vařte 15 minut do změknutí. Sceďte je a vraťte do hrnce. Mezitím osmažte cibulku a slaninu. Přidejte všechny ostatní ingredience, cibulku a slaninu k bramborám. Zahřejte na středním ohni, vše promíchejte a po minutě stáhněte z ohně.


Koukám, že je to tak trošku Babica, ale ve většině případů si recept prostě upravuji. Ať už z důvodu, že jsem dané ingredience nesehnala, nebo jsou drahé nebo mi prostě nechutnají.


Ale i tak přeji dobrou chuť.


Původní recept najdete v časopise Albert v kuchyni.

Komentáře

Oblíbené příspěvky