Opravdu rychlá pizza

Miluju pizzu, ale kupovat se mi ji nechce, mražená není úplně ideální a dělat se mi ji dřív moc nechtělo, protože jsem měla jen recept na těsto, jehož příprava trvala příliš dlouho. Když jsem nedávno zkoušela tento recept, musela jsem zatleskat. Veškerá příprava trvala chviličku a upečeno bylo během 15 minut.
Přísady:
300 g hladké mouky, 1 lžička soli, 1 lžička instantního droždí, 1 lžíce olivového oleje a trochu na pokapání
Na rajčatovou omáčku:
100 ml rajčatového pyré, hrst čerstvé bazalky nebo 1 lžička sušené, 1 stroužek česneku, prolisovaný, sůl a pepř
Na ozdobu:
125 g mozzarelly, 300 g eidamu, hrst cherry rajčátek, uzeniny dle chuti na dvě pizzy (já použila slaninu a paprikáš)


Těsto:
Do mísy prosít mouku, sůl a droždí. Do důlku uprostřed nalít 200 ml teplé vody a olivový olej. Vařečkou vše míchat, dokud není hladké, pružné těsto (v určité fázi je vhodné sundat prstýnky a pustit se do toho rukama a hňácat a hňácat a hňácat). Těsto rozdělit na dva bochánky a nechat odpočinout. Nejlépe u trouby, kterou předehřejete na 240 °C.
Omáčka:
Smíchat rajčatové pyré s bazalkou a s česnekem, osolit a opepřit. Doma máme rádi kečupovou chuť, takže přidávám ještě kečup pro chuť a pak oregano.
Připravit si přísady na pizzu (nastrouhat eidam, natrhat nebo nakrájet mozzarelu, nakrájet rajčátka, připravit uzeninu, případně další věci, které máte rádi).
Rozválet na dvě co nejtenčí placky. Dát je na plech vyložený pečicím papírem a ozdobit.
Tip: Válím těsto na pečícím papíře do čtverce (mám malý plech). Plech jsem dříve nechala v troubě, aby byl pěkně horký. na papíře si pěkně připravím celou pizzu a s papírem přesunu na horký plech.
Pizzu péct 8 - 15 minut. Hlídejte si těsto, když je tenké, je upečené mnohem dřív, než vyšší těsto.
Tip 2: hned po uhnětení bochánku (před kynutím) můžete jeden bochánek dát ve fólii zamrazit a použít až někdy budete mích chuť.


Původní recept vyšel v časopise Albert v kuchyni.


Přeji dobrou chuť.

Komentáře

Oblíbené příspěvky