Sukuba 1

Jak jsem již dříve psala, velmi ráda čtu série. Strávím s nimi víc času a stanu se součástí světa hlavních hrdinů. První dvě knihy ze série o sukubě od Richelle Mead čtu již podruhé, abych se mohla přesunout ke třetímu dílu bez prodlevy. Co mi na sériích vadí je, že obvykle narazím na nějakou, která postupně vychází v češtině a ne zrovna v intervalu 1-2 dnů (ano, tak dlouho mi trvá přečíst jeden paperback). I proto mi je hlavní hrdinka Georgina Kincaidová sympatická. Od svého oblíbeného autora přečte každý den z knihy jen 5 stránek, aby si ji lépe vychutnala. Já knihu, která mě baví, shltnu hned.

Kniha: Trápení
Autor: Richelle Mead
Vyšlo: 2011 v nakladatelství Domino
Stran: 312


Vyznáte se trochu v mytologii? Ať už ano nebo ne, kniha Sukuba 1 - Trápení vás provede mezi nadpřirozenými bytostmi, které obývají Seattel. Setkáte se s vampýry, skřety, démony, anděli a dalšími bytostmi. Georgina Kincaidová pracuje v jednom místním velkém knihkupectví. Vede obyčejný život, nechodí s nikým na rande a neskutečně obdivuje svého oblíbeného spisovatele Setha Mortensena. Shodou náhod se Seth rozhodne usídlit v jejím městě a její život začíná nabírat obrátky. Ale tenhle život je jen zástěrka jejího skutečného zaměstnání, které provozuje už několik stovek let. Je totiž sukubou, démonkou získávající lidské duše. Někdo by dal právě i vlastní duši, aby mohl prožívat to, co ona (měnit podobu, svádět muže a získat jakéhokoliv z nich), ale co když máte vážné pochybnosti o své práci? Dobrodružství se sukubou Georginou můžete prožít právě v tého knížce.

A můj názor na knihu? Jak jsem psala dříve, nemám ráda knihy o náctiletých, jejich problémy mnohdy nechápu (v knížkách), ale Georgina je něco jiného. Tělo má zhruba třicetileté a zkušenosti mnohem větší. Autorka se nebojí popisovat vášnivé scény a musím říct, že jí to jde. Georgina má ostrý jazyk a pohotově reaguje v každé situaci. Dokáže každého muže dostat tam, kam chce a v podstatě jí každý odpustí úplně vše. Má však svou minulost, která ji občas trápí a pro lásku je ochotná udělat cokoliv. Když k tomu započítáte dva téměř šílené upíry (zapomeňte na Edwarda a jemu podobné), kolegu hrajícího v grungeové kapele, introvertního spisovatele, anděla, který se kamarádíčkuje s démony, vrchního arcidémona nápadně podobného Johnu Cusackovi a skřeta, který je plastickým chirurgem, máte směs, která vás dokáže přivést k slzám (a nejen od smíchu). Popisuji své druhé čtení téhle knihy a nemohla jsem se od ní odtrhnout, přestože jsem věděla, jak skončí. Svět kolem Georginy mě úplně pohltil a myslím, že až ji za čas budu číst znovu, užiju si to stejně.
Jenom stále přemýšlím, jestli ji Carter miluje nebo ne. Byla by to dobrá legrace :-D

Komentáře

Oblíbené příspěvky