Den desátý - Sex and the City?

Sex prodává! Ale nenechte se mýlit nadpisem, nedočtete se nic závadného či pikantního. Ale seriál určitě všichni znáte. Čtveřice svobodných žen, ne už úplně nejmladších, vede nezávazný a vzrušující život ve velkoměstě. Proč jsem si na ně vzpomněla? Protože jsem obdobného věku a jsem ve velkoměstě. 
Dneska bylo strašně vedro. Ale opravdu hodně moc. Nevím, jestli to bylo tím vedrem, ale dnes mi tříhodinové dopolední vyučování přišlo extrémně únavné. Ano, školáci, plně vás chápu. Sedět několik hodin ve škole a poslouchat učitele, vypracovávat úkoly, je to únavné. Ale vězte, že v práci to nebude lepší, jen míst vstřebávání budete vytvářet hodnoty.
Ale zpět. Bylo to únavné, takže jsem po škole šla rovnou domů a usnula (co jiného také dělat v dusném vedru Londýna). Okolo páté hodiny jsem se rozhodla, že se prostě nebudu válet a vydala se na procházku. Z Warren street jsem vyrazila do Soho, přes tuto životem sršící čtvrť jsem se dostala k Regent street a dále k Oxford street. Jéééé! Tady jsou obchody! Neuvěřitelné množství lidí, shopů a všeho možného. Tohle jsem nezažila nikdy ani, v Praze. Toto mi trvalo zhruba  hodinku, procházela jsem se a pozorovala lidi. V Soho jsem napsala kamarádce, jestli nechce dorazit. Bylo šest večer. A tím asi začalo dobrodružství, poměrně bláznivé. V jednom z obchodních domů na Oxfordstreet mi zavolala, že dorazí v devět na zastávku Buckingham palace a že jí pekelně dochází baterie u telefonu. Uklidnila jsem jí, že si ji najdu. Měla jsem dvě hodiny času. Věděli jste, že na Oxford street je Disney shop? Já ne a byla jsem naprosto nadšená. Jak malé dítě. Mít tolik peněz, všechno jim to tam vykoupím a to jsem ani nešla do oddělení princezen.  
Pomalu se stmívalo a já vyrazila přes Bond street a čtvrť Mayfair k Buckinghamskému paláci. Od konce Bondstreet už jsem nepotkávala turisty, pouze místní. U některých domů zde jsou dole vrátní a když jsem potkala velice dobře oblečené Angličany, koukali na mě dost divně. Nebylo tam zrovna příjemně. Když jsem přišla ke Green Park, byla už tma. Park byl plný lidí a dost mě překvapilo, že zde nesvítí pouliční osvětlení. Tedy spíš mě napadlo a dost překvapilo, že tu žádné nemají. Horší, než projít tmavým parkem bylo, že mi docházela baterie v telefonu, také. A další věc, kolem Buckinghamského paláce prostě žádná zastávka autobusu není a nejbližší je na Buckingham road. No, dobrý. Zeptala jsem se pro jistotu policisty u brány k paláci, potvrdil mi, že jediná zastávka s názvem Buckingham palace je na Buckingham road. Jupí! Zvládla jsem se zeptat na cestu.
Když jsem dorazila k zastávce, nebyl tam jízdní řád, nebylo tam víc, než označení zastávky a já měla hodinu času. Došla jsem tedy k jedinému podniku, kde se dalo napít a z něhož bylo vidět na zastávku na Buckingham road. Vzhledem k tomu, že byl přespříliš nóbl, objednala jsem si víno a sedla si ven. Už víc, jak týden si říkám, že je ceny tu prostě nesmím přepočítávat, ale neudržím se. Dvě deci mě stály téměř 300 Kč. Ale jsem v Londýně, tak to nebudu řešit.
Při čekání se se mnou dal do řeči starší pár z Kanady, který zde byl na návštěvě. Pochválili mi mou angličtinu. Ani nevíte, jak jsem byla ráda. Pak zavolala kamarádka, popsala mi kde je a já vyrazila za ní. Do pěti minut jsem byla u ní a vyrazily jsme společně do SOHO! Prostě čtvrť, kde to žije a protože jsme holky šikovný a šetřivý, vyrazily jsme pěšky k Buckinghamskému paláci, přes Green park a Piccadilly. Spolu s cestou k bytu jsem ušla asi 6,4 míle. Docela nářez a bolavé nohy.
Takže Soho. Čtvrť, kde to žije a tepe, neustále! Duhové bary, bary s krásnými ženami, puby... Po obhlédnutí různých možností jsme zakotvily v Golden Lion. Jak ho popsat? Prostě jako pub. Jediné mínus byla dopitá piva, schody do patra k WC a zavíračka v jedenáct.
Vydaly jsme se po jednom pivu do další hospody. Název si už nepamatuji, ale stihly jsme jen jedno další pivo a opět zavírali. Já si neznalá hrdinka dala Leffe, takže asi víte, jak jsem po dvou pivech mohla vypadat. Sex ve městě se samozřejmě nekonal, ale v obou hopsodách jsme si pěkně pokecaly a vyrazily na byt.
A závěr? Leffe je silné pivo. Neplánovaná setkání jsou nejlepší. V Londýně to prostě žije.

Komentáře

Oblíbené příspěvky