Óda na ztracený čas?


Je to vůně nezávazných setkání, vůně nezávislosti, vůně nezodpovědnosti, vůně svobody. A každá má vůni jinou, když procházím okolo, každá z těch vůní s sebou nese vzpomínku na modrou dobu, která se již nevrátí. 
Stejně jako déšť a vůně jara. Jaro prý smrdí jako mokrý pes. To ano, ale těsně po dešti, který smyl prach a hnus objevující se po tajícím sněhu. Ale před deštěm a po tom, co už se všechen déšť vstřebal do země a vítr odfoukal vlhkost ze vzduchu, vysvitne slunce a všechno zavoní. 
A já projdu kolem člověka kouřícího cigaretu a voní to, je to nezávislost, nezodpovědnost, mládí i svoboda, je to vůně věcí, které nelze prožít znovu.
Setkání s lidmi, kteří mě posunuli dál a odešli z mého života. Muži, kteří mě srazili na kolena a jiní, kteří mi pomáhali vstát a já se odvděčila ranou. Ženy, které byly kamarádkami a pak mě okradly. Ženy, kterým jsem kamarádkou nedokázala být.
Věci, které mi byly ukradeny a nevrátily se. Věci, které jsem nehledala a našla. Věci, které mi zůstaly, aniž bych si jich všímala.
Vztahy, které jsem nepěstovala a zůstaly, vztahy, které jsem ukončila. Vztahy, které se vytratily. Vztahy, které se vrátily.
Naivita, která přetrvává a vždy se v plné síle obrátí proti mně. 
Je to vůně nádherného štěstí, které jsem po dlouhém hledání našla. 
Je to vůně tajemství, která jsem nikomu neřekla.
Vůně polibků, které dostávám i teď. Po návratu. Stejně jako před lety. 
Vůně osamělých rán a večerů při víně.
Vůně časů, které se nevrátí, po nichž zůstane vzpomínka a pachuť stejně jako po cigaretě.

Komentáře

Oblíbené příspěvky