Je to častější, než si myslíte #MeToo

Přemýšlím nad tím už od neděle, kdy se na zdi jedné mé kamarádky objevilo heslo #MeToo. V důsledku toho, že od dvou mužů se pak objevila narážka  a toto téma (a u jednoho z nich bych to opravdu nečekala), rozhodla jsem se toto téma komentovat, prostě mi to nedá.

Jsem učitelka, jsem matka a jsem žena. A je nutné si uvědomit, že to, co já bagatelizuji, může být pro jiné už hodně za hranou. O co tedy jde? O sexuální harašení, obtěžování až po sexuální násilí. Takhle to chápu. Asi každá z nás se někdy dostala do situace, v níž se necítila úplně komfortně a řešila ji po svém. 
Takže moje setkání s něčím takovým proběhlo na začátku střední školy. Dojížděly jsme s kamarádkami vlakem na internát. Jednou si k nám do kupé sedl chlapík s košíkem plným hub. Rozvalil se proti nám na sedačce a ukázal veškeré svoje nádobíčko. Já z toho měla legraci (puberta v plném proudu...), kamarádce to bylo ale hodně nepříjemné, tak jsme šly jinam. Takže ano, ona se cítila být obtezovana a já jí to za zlé rozhodně nemám.
Další setkání bylo s jinou kamarádkou na dovolené. Obtěžoval "Ital" v moři. Kamarádka šla hned ven, mně v podstatě slovní projevy, při nichž není porušena má intimní zóna, nijak nerozrušujou a většinou z nich mám srandu. Tenhle ale přišel moc blízko, moje ne pochopil naštěstí rychle, protože jinak pro facku nejdu daleko.
No a také bych měla přiznat, že ráda provokuji, opět z bezpečné vzdálenosti. Takže v Bulharsku na pláži jsem šla sama, že třeba někoho pěkného potkám. Potkala, nebyl pěkný a nebylo to příjemné. Naštěstí nebyli kamarádi daleko, protože pro tohohle nebylo moje NE odpovědí. No a od té doby si i já dávám pozor.
Takže shrnutí: Slova typu: "Ty tvoje kozy musí manžel milovat." Mě pobaví, ale jiné ženě by mohla být nepříjemná, proto jim je říkat nebudu. A #MeToo si na zeď FB dám také, protože i já se setkala s nepříjemným sexuálním obtěžováním.

A co jako učitelka? Přehlížet to nebudu, ani zjednodušovat nebo zesměšňovat. Žádná dívka si nezaslouží, aby se jí to dělo. A jako matka? To asi budu vidět hodně rudě. A tady bych chtěla apelovat na mužské (pokud to někdo z nich přečetl až sem). Zkuste se někdy zamyslet  nad tím, jak se k ženám chováte. Tolerovali byste takové chování k někomu, koho máte rádi? Dceři, sestře, partnerce, matce? Asi spíš ne, tak zkuste nechovat se tak i k jiným. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky